In 2 maanden 7 nieuwe medewerkers door vacature advertenties

Met een budget van €300 hebben we 7 medewerkers geworven

Ik werk al sinds 2020 met Heinen Delfts Blauw, dus toen bleek dat de dochter van Jorrit Heinen een restaurant ging openen in Putten, mocht ik ook weer aanhaken. Het belangrijkste doel was om personeel te werven via social media. En de tijd tikte al, want we hadden slechts 2 maanden om een heel team samen te stellen.

Mijn taak was het verzorgen van al het beeldmateriaal, wat startte met een moodboard. Zo kijk ik of we de sfeer van de klant op de juiste manier gaan vangen en ik maakte een draaiboek voor 2 shootdagen. Vervolgens assisteerde ik tijdens de fotoshoot en daarna was het echt tijd voor feest: advertenties opmaken.

Diensten

  • Fotoshoots
  • Social advertenties
  • Instagram organic

Looptijd

  • 1 maand voorbereiding
  • 2 maanden adverteren voor vacatures
  • 2 maanden organische content

Een krachtige advertentie start met goed beeld

Voor mijn klanten werk ik eigenlijk maar met twee vaste fotografen. Ieder hebben een eigen stijl en type foto wat ze maken, dus afhankelijk van het project maak ik een keus. In dit geval heb ik gekozen voor een samenwerking met Lenka de Hoogh. Zij heeft een trackrecord op gebied van bedrijfsfoto’s, portretten en food fotografie. Uiteindelijk hebben we ruim 30 foto’s opgeleverd, maar ik licht er een aantal uit voor een sfeerimpressie.

Van beeld naar advertentie

Goede advertenties zijn afhankelijk van het beeld. Daarom maken we altijd verschillende beelden om goed te kunnen testen. Sfeerbeelden, close-ups, foto’s met mensen, foto’s van producten, etc.

Met het maken van de foto wordt er al rekening gehouden met de plaatsing van de foto. Is het doel een story afbeelding? Dan wordt het al op die manier geschoten. En er wordt ruimte gemaakt voor de tekst. Dat is bij de voorbeelden hiernaast goed te zien. Ik heb voor de zekerheid nog een gradient erin geplaatst om de tekst extra goed uit te laten komen.

Uiteindelijk heb ik ruim 12 advertenties opgeleverd en getest, maar er winnen er altijd maar een paar in het algoritme. De twee hiernaast waren hier onderdeel van!

Resultaten Lekker Blauw

Bovenstaand zie je de resultaten van de best presterende ad voor de vacature. Opvallend is een CTR van bijna 9%. Ik stuur aan op minimaal 4%, dus daar zitten we ruim het dubbele boven. De CPC was €0,05, wat ook onwijs laag is voor een dergelijke vacature advertentie. Dat is het resultaat van een doorgeteste advertentie met een sterke afbeelding en sterke/duidelijke tekst.

Lekker blauw opening (1)

Werken met Danique was heel makkelijk en laagdrempelig. Ze werkt heel snel en binnen een week hadden we de eerste advertenties al live staan. Daarna hebben we het voor elkaar gekregen om binnen 2 maanden alle meiden te recruten die nu achter de bar staan. Volgende keer zou ik zeker haar bellen als we weer een actie gaan optuigen!

Fleur HeinenProject manager