Over Danique

Eigenlijk ben ik echt cliché

Want ook mijn ondernemersverhaal begint op de zolderkamer. Tijdens mijn studie Communicatie werkte ik bij de boekhandel. Behalve dat ik de hele dag omringt was met de lekkerste geur ter wereld (boekensnuivers will know), bracht het me ook op mijn eerste ondernemersplan: een boekenabonnement.

9 van de 10 van de mensen die binnenkwamen liepen namelijk braaf een rondje door de winkel, pakten her en der een boek, maar grepen vervolgens alsnog naar een boek uit de top 10 aanbevolen. Zonde, want die zijn niet eens altijd oprecht gekozen. En zo ontstond ‘BOOX – a book in a box’.

Dat ging direct als warme broodjes. Via social media pakte ik de grootste boekencommunities van Nederland en België, maakte afspraken met 5 affiliates en voor ik het wist was ik wekelijks tientallen dozen aan het inpakken. Ik startte op de zolder van mijn ouders en mijn ouders hielpen met het wegbrengen van alle dozen.

Voor ik het wist groeide het de zolder uit en vonden we de piepschuimvlokken door het hele huis. Mijn moeder zag de bui al hangen voor haar kantoorkamer, dus ik moest een keus maken. Investeren in een fullfillmentcenter, of verkopen. Al doende leert men, want zo kwam ik erachter dat ik niet aan voorraad en pakketdiensten vast wilde zitten. En dus verkocht ik het.

Wat ik wél wist, is dat ik een creatief concept van begin tot eind kan uitrollen én succesvol in korte tijd kan opschalen.

Hoog tijd voor een tegengeluid

Jonge gasten in gehuurde lambo’s. Veel te dure Airbnb’s in Bali en Dubai en video’s alsof je net uit Hollywood komt. Blijkbaar zijn dat tegenwoordig de beste mensen waar je je geld aan kwijt kunt voor belachelijk dure cursussen zonder inhoud.

Persoonlijke hulp? Ho maar. Massa is kassa, dus geen tijd voor inhoudelijk vragen waar ze zelf het antwoord vaak niet eens op weten. Bah.

In deze masculine wereld ga ik het tegendeel bewijzen. Laten zien waar het écht om draait en waar je wat aan hebt: hoogwaardige educatie vanuit praktijkervaring. Ik help je van a tot z en weer terug. Want ik weet dat iedereen die discipline heeft dit kan. Ook jij.

Ben jij een ondernemer met een droom voor passieve inkomsten, maar heb je nog gebrek aan de kennis en ervaring? Heb je wel passie voor schrijven of heb je altijd al een webshop of succesvolle blog willen hebben? Dan ben ik op zoek naar jou.

Jij wil:

☑️ Een extra inkomstenbron opbouwen naast een baan, of volledig gaan voor het ondernemen

☑️ Meer vrijheid ervaren omdat je kunt leven van het internet via je laptop

☑️ Alle ideeën die je in je hoofd hebt uitwerken tot een concreet plan

☑️ Je dromen achterna gaan en eindelijk écht kiezen voor wat je het liefst wil

☑️ Alles leren over online marketing en dit toepassen om voor jezelf financiële vrijheid te creëren

☑️ Een skill leren die je de rest van je leven eindeloos kunt blijven toepassen

Oftewel: je bent ambitieus, gemotiveerd en hebt discipline. Je hebt al een bedrijf en zoekt ofwel iemand aan wie je het opschalen kunt uitbesteden, of je wil het graag zelf leren. In beide gevallen kan ik je helpen.

Funny things about me

Voordat we gaan samenwerken, moet je wel een paar dingen over mij weten.

  • Harry Potter is mijn favoriete serie en ik heb de boeken in 2 soorten limited editions. Sorry not sorry.
  • Mijn zwarte labrador heet dan ook Dobby. Als je die begrijpt wil ik zéker met je in contact komen.
  • Op mijn 21e was ik al afgestudeerd voor Communicatie aan Hogeschool Windesheim.
  • In 2017 ben ik benoemd tot Comm Laude Talent: de beste student van Windesheim Zwolle en Almere, 1 van de 13 van Nederland.
  • Je kunt me wakker maken voor pannenkoeken of Daim chocola. Is me om het even.
  • Mijn hoogste ROAS ooit behaald is 720. Dus 1 euro erin, 720 eruit. Dit was voor een webshop in interieurartikelen.

Mijn skillset

Om je een beter beeld te geven van wat ik precies doe, heb ik het onderstaand voor je opgesomd. Weet je niet helemaal wat je nodig hebt? Neem dan gerust contact op.

Strategie

87%

Content

98%

Social advertising

92%

Google advertising

65%

SEO

88%

E-mail

80%

Stopping advertising to save money is like stopping your watch to save time.