Voor de meesten zal de term ‘contentmarketing’ wellicht niet zoveel zeggen, dus laten we daarmee beginnen! Contentmarketing is een vorm van (duhuhhh) marketing, maar dan met de focus op het creëren en neerzetten van content voor het bereiken van een doel. Dat doel kan van alles zijn: het bereiken van meer mensen, het verhogen van conversie binnen een bericht, maar ook het inspireren of choqueren van iemand. En dat is nog maar een greep uit de mogelijkheden.

Content zelf is ook wel een heel breed begrip. Eigenlijk is content alles wat je inzet naar de doelgroep toe: video, beeld, geluid, tekst, alles is mogelijk. Als jij dus voor jouw bedrijf of project een bepaald doel hebt, moet je gaan kijken wat voor soort content daarbij aansluit. Dat is niet iets wat je even uit je mouw schudt. Als je het goed aanpakt (en dat wil je) dan investeer je namelijk flink wat uur in het neerzetten van een winstgevende strategie. En dat loont natuurlijk.

Waarom contentmarketing voor geen enkele onderneming kan missen

Alles is tegenwoordig digitaal en we worden overspoeld met allerlei vormen van reclame. Dat betekent dat je het als bedrijf steeds moeilijker krijgt om jouw doelgroep te bereiken en vooral te laten converteren. Het is algemeen bekend dat we eigenlijk niet echt meer lezen, maar alleen koppen scannen (whoops, guilty). Dan zou je kunnen zeggen dat we alleen nog maar in koppen gaan schrijven, maar zo werkt het nu ook weer niet. Nee, je zal echt aan het werk moeten aan het creëren van nieuwe en interessante content. Video, vlogs, beeld of misschien wel opnames. In ieder geval moet je anders zijn dan de rest. Ben jij origineel genoeg?

Content marketing is the backbone of communications

Waar te beginnen met content?

Iedereen haalt zijn of haar inspiratie weer ergens anders vandaan. En vergeet niet: je bent er niet in een keer achter wat werkt. De beste werkwijze is nog altijd trial and error, tot je weet wat aanslaat bij jouw doelgroep. Test, probeer en nog meer testen dus. Gelukkig hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden, want het is nog altijd beter goed gejat, dan slecht bedacht. Spiek bij de concurrenten, praat erover binnen jouw omgeving en kom erachter wat de behoeften van jouw doelgroep is.

Let’s start sharing!

Een van de belangrijkste factoren voor het aan de man krijgen van jouw content is nog altijd het delen door anderen. Een goede klant is de beste reclame die je kunt hebben, dus zorg dat ze jou promoten door een review te schrijven, maar ook door jouw posts en acties te delen. Dit komt voor nieuwe potentiële klanten betrouwbaarder over. De volgende stap is linkbuilding. Hiermee kun je ervoor zorgen dat jouw website hoger in Google komt, én meer autoriteit krijgt. Hulp nodig? Dan kun je altijd de hulp inschakelen van een online marketing bureau. Het is gebruikelijk dat je dan meteen vastzit aan een abonnement, dus het bedrijf Digital Dinosaurs vond daar een oplossing voor: een platform waar je gemakkelijk een eenmalige opdracht kunt plaatsen. Contact is altijd vrijblijvend!

Good luck met jouw contentstrategie, wij zijn benieuwd naar hoe jij jouw doelgroep weet te bereiken en te behouden!

Danique

Danique

Hi! Mijn naam is Danique en ik ben advertising en affiliate expert. Ik heb een eigen online marketing bureau en werk daarmee voor de mooiste merken. Daarnaast ben ik sinds 2015 blogger en vond ik het hoog tijd worden voor een frisse wind in de affiliate wereld. Met mijn cursus The Affiliate Roadmap leer ik mensen fulltime inkomen te verdienen met hun blog!

Leave a Reply