Finally! Het meest complete boek dat iedere ondernemer moet hebben: de Online Marketing Tornado. Vandaag schrijf ik een recensie over dit pareltje van een boek. Waarom hij in je boekenkast moet staan en waarom je niet wil dat je concurrent dit boek leest.

Als je start als ondernemer komt er bizar veel op je af. Dat is een feit. Maar dat wil niet zeggen dat je dat ook allemaal zelf maar moet oplossen. Sterker nog, we zijn vaak geneigd om alles zelf op te willen lossen. Eindeloos Youtubevideo’s kijken, artikelen lezen, vragen stellen aan familieleden en vrienden en nog veel meer.

Gelukkig kan het ook een stuk makkelijker. Namelijk door te luisteren naar de mensen die weten waar ze het over hebben. Vanuit ervaring (vooral dát is belangrijk). De eigenaren van de IMU weten hoe online marketing werkt. Zo goed zelfs, dat ze duizenden ondernemers hebben geholpen met het opzetten en opschalen van hun bedrijf. Al die technieken en kennis hebben ze nu samengevat in de Online Marketing Tornado. Een super praktisch boek waarin je alles leert over sales, verkopende teksten, een geautomatiseerde website en het opbouwen van een community.

De Online Marketing Tornado ontrafeld

En ik moet eerlijk zeggen: dit boek heeft me echt verbaasd. Ik zit sinds 2015 in de online marketing en alles is super duidelijk en praktisch uitgelegd. Zit er heel veel diepgang in? Nee, dat niet. Maar dat kan natuurlijk ook niet.

Hieronder een afbeelding van hoe het boek is opgebouwd en wat je allemaal gaat leren:

Is het een blauwdruk voor een succesvolle onderneming? Dat zonder twijfel. Ik raad iedereen aan dit boek als eerst te lezen als je je wilt gaan verdiepen in online marketing. Zodra je deze hebt gelezen en alles is duidelijk, dan is het tijd om te bouwen.

Voorkom dat je allerlei marketingboeken gaat lezen die heel diep op de materie in gaan op een bepaald onderwerp. Denk bijvoorbeeld aan de beïnvloedingstechnieken van Cialdini. Ook in Online Marketing Tornado komen ze al even aan bod, maar lang niet zo uitgebreid.

Ga je pas storten op die informatie wanneer als uit het basisboek voor jou duidelijk is. Zo voorkom je een informatie-overload en behoud je de focus. Niemand heeft iets aan een halve website, dus eerst de fundering leggen en daarna pas verder bouwen.

Als anderen het kunnen, dan kun jij het ook

Ik heb het boek inmiddels ook cadeau gedaan aan vriendinnen die graag wat wilden bijscholen en ze praten onwijs makkelijk mee over marketing. Super leuk om te zien! Ook al zie je er misschien echt tegenop om het allemaal te moeten leren, Tonny en Martijn hebben het super simpel voor je gemaakt.

Ze zeggen niet voor niets dat dit hét boek is waarvan je niet wil dat je concurrenten het lezen 😉 Dus wacht niet langer en dompel je onder in de prachtige wereld van online marketing! Want vergeet niet: als de concurrent het wél leest, dan heb je een achterstand in te halen. Zorg dat je voorloopt en blijf jezelf onderscheiden.

Danique

Danique

Hi, mijn naam is Danique en ik ben online marketing expert. Ik heb een eigen online marketing bureau en werk daarmee voor de mooiste merken. Daarnaast vond ik het hoog tijd worden voor een frisse wind in de affiliate wereld. Daarom heb ik een eigen cursus gemaakt waarmee tientallen cursisten nu vanuit huis een passief inkomen hebben kunnen opbouwen!

Leave a Reply